Szpinak na ciepło

Dziś zapraszam do przygotowania dania ze szpinakiem. Liście szpinaku mają właściwości antynowotworowe, zwłaszcza nie lubi go rak płuc. Szpinak chroni też przed miażdżycą. Właściwości lecznicze szpinak zawdzięcza zawartości beta-karotenu, witaminy C oraz luteiny, znanych przeciwutleniaczy. Poza tym szpinak bogaty jest w potas, żelazo i kwas foliowy, który powoduje, że organizm łatwiej wytwarza krwinki czerwone i wykorzystuje substancje białkowe. Oczywiście najzdrowszy jest szpinak świeży, ale mrożony też się obroni.

Składniki:

  • ok. 40 dag. szpinaku mrożonego (bez dodatków)
  • ok. 10 dag wędzonego boczku lub łyżka masła
  • 3 ząbki czosnku
  • ser feta
  • sól do smaku (ostrożnie, bo ser może być słony)
  • pieprz do smaku

Przygotowanie:

Szpinak rozmrozić w sposób naturalny (w temperaturze pokojowej). W głębokiej patelni rozgrzać podsmażyć pokrojony w kostkę boczek lub roztopić masło. Dodać szpinak i od czasu do czasu mieszając dusić około 5 minut. Szpinak doprawić świeżo przeciśniętym przez praskę czosnkiem, solą i pieprzem. Tuż przed podaniem obłożyć pokruszonym serem feta.

Podawać jako dodatek do dania obiadowego z mięsem i ziemniakami.

Moja rada: tak przygotowany szpinak można zawinąć w naleśniki i podawać z sosem np. jogurtowo-czosnkowym. Ja przez siebie przygotowany szpinak podałam z klasycznym kotletem de volaille i z ziemniakami z wody.

„Extra Brodnica”